Witaj ponownie.

Jeśli planujesz zakupić autobus do komunikacji lokalnej, miejskiej, szkolnej czy też turystycznej i twoim głównym zajęciem nie jest zbieranie ofert, przeglądanie najnowszych rozwiązań oferowanych przez producentów oraz zastanawianie się jakie rozwiązania są użyteczne i sprawdzone w eksploatacji to  uzyskasz fachową pomoc w tym zakresie właśnie w tym miejscu.

Wspólne wartości i cele

Jeśli jesteś w tym miejscu, to znaczy ,że przeczytałaś/łeś część lub większość moich artykułów. Cieszę się ,że dostrzegamy wzajemnie elementy które w naszej codziennej pracy możemy poprawić/ulepszyć/zmienić. Nie koniecznie musimy się zgadzać we wszystkich naszych opiniach i poglądach. Właśnie to jest świetne! Ważna jest wspólna idea do rozwijania naszych przedsięwzięć, podejmowania nowych wyzwań. Chciałbym Ci pomóc w tym i wspólnie osiągnąć na podstawie naszych doświadczeń efekt który zauważą pracownicy, partnerzy biznesowi ale także klienci – pasażerowie którzy są najważniejsi w tej całej transportowej karuzeli. 

W czym mogę Ci pomóc?

Odbiory techniczne zakupionych pojazdów

 

Odbiory techniczny wszystkich prezentowanych wyżej i nie tylko, pojazdów dotyczyły zarówno pojedynczych pojazdów jak i floty nawet 50 sztuk w jednej dostawie.

Pojazdy pochodziły zarówno od znanych producentów europejskich jak i marek nie do końca znanych na naszym rynku. Wiąże się do z koniecznością dopasowania do specyfiki każdego modelu.

Były to pojazdy zarówno fabrycznie nowe jak i używane których oględziny wykonywane były również w miejscu sprzedaży.


Przygotowanie specyfikacji postępowania zakupowego pojazdów nowych i używanych

Będąc zobowiązanym prawem zamówień publicznych by móc zakupić pojazd należy przeprowadzić postępowania zakupowe. Jego nieodłącznym elementem jest Specyfikacja Warunków Zamówienia która zawiera wszystkie najważniejsze cechy eksploatacyjne pojazdu pod kątem wymagań. Dotyczą one zarówno kwestii homologacyjnych i spełnienia odpowiednich regulaminów jak i zaczynając od podstawowych cech jak np. długość, wysokość kończąc na szczegółowych wymaganiach co do systemu informacji pasażerskiej, malowania czy przygotowania technicznego (dla autobusów używanych).

Także pytania ze strony potencjalnych Wykonawców są nieodłącznym elementem każdego postępowania. Analiza, przygotowanie odpowiedzi – to także element pracy jaką mogę wykonać.


Specyfikacja techniczna pojazdów pod kątem wymagań i funkcjonalności

Od czasu wprowadzenia do ruchu pierwszych autobusów elektrycznych w Polsce (2013 rok) minęło trochę czasu. technologia bateryjna w tym samym czasie uległa rozwojowi zwiększając możliwe zasięgi pojazdów od wartości 100-120 km. na jednym ładowaniu do wartości 400 km. Uzyskano to dzięki pracy nad chemią ogniw, zwiększeniu gęstości energii na jednostkę masy, optymalizację systemów napędowych, ogrzewania klimatyzacji czy BMS.

Również w tym samym czasie zmieniła się koncepcja ładowania pojazdu, odchodząc powoli od ładowania pantografem na korzyść ładowania plug-in zajezdniowego.

Nie bez echa pozostały kwestie doświadczeń eksploatacyjnych związanych np. z rodzajem przeniesienia napędu, silnik centralny vs oś elektryczna.

Specyfikacja techniczna to przede wszystkim odpowiedni dobór konstrukcji pojazdów: LE czy LF pod konkretne zadania przewozowe oraz szczegółowe parametry eksploatacyjne np:

  • pojemność pasażerska, ilość miejsc siedzących;
  • systemy dodatkowe: gaszenia pożarów, telematyki, systemów wspomagających kierowcę np. martwe pole, asystent hamowania;
  • układ napędowy: wielkość baterii, rodzaj silnika, skrzynia biegów oraz układ hybrydowy wspomagający
  • serwis: kontrakt utrzymaniowy

To tylko wycinek możliwości konfiguracyjnych które w toku 10-15 letniej eksploatacji wpływają na gotowość pojazdów do realizacji zadań i ich dostępność oraz TCO (total cost of ownership) pojazdu w całym cyklu życia.


Szkolenie techniczne dla zawodowych kierowców kategorii D – profesjonalny kierowca

Szkolenie indywidualne lub grupowe (maksimum 15 osób w jednej grupie) dla obecnych lub nowozatrudnionych pracowników.  Wprowadzające jak i okresowe. Spotkanie obejmuje omówienie zachowań technicznych, kultury technicznej, obsługi pojazdu w kontekście bieżącej pracy jak i podnoszenia kwalifikacji na stanowisku zawodowego kierowcy autobusu. Szkolenie ma za zadanie usystematyzowanie niezbędnej wiedzy technicznej do wykonania codziennej obsługi i użytkowania pojazdu. Wartością jest osiągnięcie krótkookresowych i długofalowych oszczędności kosztów utrzymania pojazdów.

Jeśli akurat ominąłeś TEN artykuł, zapraszam Cię do jego lektury, poznasz tam w szczególe jakie korzyści wynikają z takiego szkolenia.

Jakie to koszty? Biorąc pod uwagę ,że remont silnika Euro 6 Cumminsa to 80 000 zł, a w przegubowym Mercedesie 150 000 zł, remont hamulców na 1 stronie 3500 zł to niewielki ułamek oszczędności materialnych i wizerunkowych możliwych do osiągnięcia. Kupujesz nie standardowe szkolenie, tylko czas poświęcony dla Ciebie w oparciu o twoje potrzeby i oczekiwania. 


Szkolenie bezpieczeństwa i techniki jazdy dla zawodowych kierowców kategorii D – profesjonalny kierowca

Szkolenie indywidualne lub grupowe (maksimum 15 osób w jednej grupie) dla obecnych lub nowozatrudnionych pracowników.  Wprowadzające jak i okresowe. Jest to całościowe szkolenie obejmujące między innymi:

  • bezpieczeństwo na drodze – zachowania powodujące zdarzenia, agresja i współzawodnictwo na drodze,
  • zachowania w sytuacjach kryzysowych – jak postąpić w sytuacji kolizji, wypadku, zdarzenia osobowego – zabezpieczając pasażerów ale i mienie,
  • technikę jazdy – przewidywanie, analiza sytuacji,
  • kwestie techniczne – systemy wspomagające kierowcę, jak działają i jak je wykorzystać, ale także kultura techniczna mająca wpływ na kondycję techniczną pojazdu,
  • eco-driving – technika jazdy z nastawieniem na oszczędność zużycia paliwa

Jeśli akurat ominąłeś TEN artykuł, zapraszam Cię do jego lektury, poznasz tam w szczególe jakie korzyści wynikają z takiego szkolenia.

Jakie to koszty? Wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć. Czy nastawiasz się na poprawę obsługi klienta/pasażera, a kwestie ekonomiki pojazdu mają dla Ciebie mniejsze znaczenie. Czy kładziesz większy nacisk na technikę jazdy i szkodowość oraz umiejętność zachowania się w sytuacji kryzysowej. Zdecyduj sam. Kupujesz nie standardowe szkolenie, tylko czas poświęcony dla Ciebie w oparciu o twoje potrzeby i oczekiwania.